1. Všeobecné ustanovenia
Obchodné podmienky motorrshop.sk platia pre nákup v internetovom obchode motorrshop.sk Účelom týchto obchodných podmienok je vymedziť a upresniť práva a povinnosti predávajúceho (dodávateľa) na jednej strane a kupujúceho (zákazníka, spotrebiteľa) na strane druhej.
- Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) bližšie upravujú práva a povinností zmluvných strán, ktoré dopĺňajú kúpnu zmluvu uzatvorenú medzi predávajúcim ako prevádzkovateľom predaja na diaľku, spoločnosťou Motorr Martin s.r.o., Francúzskych partizánov 5831, 036 08 Martin, IČO: 44 378 874, DIČ: 2022678218, IČ DPH: SK2022678218, spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka č. 50127/L (ďalej len „Predávajúci“), ktorá je zároveň obchodníkom v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa, a kupujúcim, ktorým môže byť právnická osoba, fyzická osoba - podnikateľ alebo fyzická osoba – nepodnikateľ (tzv. spotrebiteľ) (ďalej aj ako „Kupujúci“), na predaj tovaru kupujúcemu cez internetový obchod pod názvom „Kia e-shop“ na webovej stránke https://motorrshop.sk (ďalej aj ako „e-shop“ alebo „internetový obchod“).
- Všetky zmluvné vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim sú uzatvorené v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností sa za kupujúceho - spotrebiteľa považuje fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
- Právne vzťahy medzi stranami, neupravené Kúpnou zmluvou, pokiaľ vystupuje na strane kupujúceho podnikateľ sa právne vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami riadia všeobecnými obchodnými podmienkami uverejnenými na https://motorrshop.sk ako aj ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, zákonom číslo 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení niektorých ďalších zákonov (ďalej aj ako „Zákon elektronickom obchode“) ako aj inými všeobecne záväznými právnymi predpismi upravujúcimi obchodný zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim.
- Právne vzťahy medzi stranami, neupravené Kúpnou zmluvou, pokiaľ vystupuje na strane kupujúceho spotrebiteľ sa spravujú ustanoveniami zákona číslo 40/1964 Z.z. Občianskeho zákonníka v znení neskorších právnych predpisov (ďalej aj ako „Občiansky zákonník“), zákonom číslo 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa (ďalej aj ako „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), Zákonom o elektronickom obchode, ako aj inými všeobecne záväznými právnymi predpismi upravujúcimi spotrebiteľský zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim
2. Vymedzenie pojmov
- Spotrebiteľská zmluva – je kúpna zmluva, ak zmluvnými stranami sú na jednej strane dodávateľ a na druhej strane spotrebiteľ, ktorý nemohol individuálne ovplyvniť obsah dodávateľom vopred pripraveného návrhu na uzatvorenie zmluvy.
- Predávajúci (dodávateľ) – osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Je to podnikateľ, ktorý spotrebiteľovi ponúka alebo predáva výrobky alebo poskytuje služby a taktiež podnikateľ, ktorý priamo alebo prostredníctvom iných podnikateľov dodáva kupujúcemu výrobok.
- Spotrebiteľ (kupujúci) – fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo používa služby pre osobnú potrebu alebo pre príslušníkov svojej domácnosti a ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom - je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti.
- Uzatvorenie kúpnej zmluvy – objednávka kupujúceho predstavuje návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy. Samotná kúpna zmluva je uzatvorená momentom doručenia záväzného súhlasu predávajúceho s návrhom kúpnej zmluvy kupujúcemu t.j. záväzným potvrdením objednávky zo strany predávajúceho. Od tohto momentu medzi kupujúcim a predávajúcim vznikajú vzájomné práva a povinnosti, ktoré sú vymedzené kúpnou zmluvou a týmito obchodnými podmienkami, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.
- Všeobecné obchodné podmienky – zmluvné ustanovenia dohodnuté medzi predávajúcim a kupujúcim v tomto dokumente. Kupujúci v momente odoslania svojej objednávky potvrdzuje, že súhlasí s týmito obchodnými podmienkami platnými v čase odoslania svojej objednávky a je nimi viazaný od momentu uzatvorenia kúpnej zmluvy. Kupujúci odoslaním svojej objednávky potvrdzuje, že pred uskutočnením svojej objednávky sa s týmito obchodnými podmienkami oboznámil a s obchodnými podmienkami bez výhrad súhlasí.
3. Odstúpenie od zmluvy, storno objednávky
- V zmysle ustanovenia § 7 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri zmluvách uzatváraných na diaľku prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, vrátane Objednávky v Internetovom obchode, má Kupujúci právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť aj bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru, t.j. do 14 dní od okamihu, keď Kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou Dopravcu prevezme všetky časti objednaného Tovaru, alebo ak sa Tovary objednané Kupujúcim v jednej Objednávke dodávajú oddelene, do 14 dní od okamihu, keď Kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou Dopravcu prevezme Tovar, ktorý bol dodaný ako posledný, alebo ak sa dodáva Tovar pozostávajúci z viacerých kusov, do 14 dní od okamihu keď Kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou Dopravcu prevezme posledný kus. Kupujúci môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je dodanie Tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od Kúpnej zmluvy.
- Pri uplatnení práva Kupujúceho na odstúpenie od Kúpnej zmluvy podľa článku II. bodu 1. týchto VOP je Kupujúci povinný informovať Predávajúceho o svojom rozhodnutí odstúpiť od Kúpnej zmluvy, a to jednoznačným vyhlásením, napr. listom zaslaným poštou na adresu Predávajúceho: Motorr Martin s.r.o., Francúzskych partizánov 5831, 036 08 Martin, Slovenská republika, alebo e-mailom na e-mailovú adresu Predávajúceho: info@motorrshop.sk alebo iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od Kúpnej zmluvy. Na účely odstúpenia od Kúpnej zmluvy môže Kupujúci využiť vzorový formulár na odstúpenie od Kúpnej zmluvy, ktorý je k dispozícii pre Kupujúceho na internetovej stránke na webovej stránke e-shopu v sekcii „Obchodné podmienky“. Lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy sa považuje za zachovanú, ak Kupujúci odošle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od Kúpnej zmluvy Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa článku III. bodu 1. týchto VOP.
- Po odstúpení od Kúpnej zmluvy predávajúci vráti kupujúcemu všetky platby, ktoré uhradil v súvislosti s uzavretím Kúpnej zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru kupujúcemu. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý predávajúci ponúka. Platby budú kupujúcemu vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, keď bude predávajúcemu doručené oznámenie kupujúceho o odstúpení od Kúpnej zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký kupujúci použil pri svojej platbe, ak kupujúci výslovne nesúhlasil s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov. S vrátením platby môže predávajúci čakať do vrátenia tovaru späť na adresu predávajúceho alebo do preukázania, že kupujúci tovar odoslal späť, podľa toho, čo nastane skôr.
- Kupujúci je povinný zaslať tovar späť alebo ho priniesť na adresu prevádzkarne predávajúceho najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od Kúpnej zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak bol Tovar odovzdaný Kupujúcim na prepravu najneskôr v posledný deň (14 dňovej) lehoty. Priame náklady na vrátenie Tovaru znáša Kupujúci, a to aj náklady na vrátenie Tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty. Ak dodaný Tovar nemá vlastnosti, o ktoré prejavil Kupujúci záujem a ktoré sa zhodujú s popisom poskytnutým Predávajúcim, náklady na jeho vrátenie a dodanie Tovaru, ktorý zodpovedá Kúpnej zmluve, ako aj všetky Kupujúcim účelne vynaložené náklady v súvislosti s tým znáša Predávajúci.
- Tovar je Kupujúci povinný vrátiť Predávajúcemu úplný, s kompletnou dokumentáciou, nepoškodený, čistý, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu, v stave a hodnote, v akom Tovar prevzal. Kupujúci zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty Tovaru v dôsledku zaobchádzania s Tovarom iným spôsobom než aký je potrebný na zistenie jeho vlastností a funkčnosti. V prípade, ak Kupujúci vráti Tovar Predávajúcemu akokoľvek poškodený či opotrebovaný, a to v dôsledku zaobchádzania s Tovarom nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčností Tovaru, má Predávajúci voči Kupujúcemu nárok na náhradu škody, ktorá tým Predávajúcemu vznikla.
- Kupujúci nemôže odstúpiť od Zmluvy, ktorej predmetom je v zmysle § 7 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri zmluvách uzatváraných na diaľku:
- predaj Tovaru, ktorého Kúpna cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od Kúpnej zmluvy;
- predaj Tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek Kupujúceho, Tovaru vyrobeného na mieru alebo Tovaru určeného osobitne pre jedného konkrétneho Kupujúceho;
- predaj Tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze;
- predaj Tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený;
- predaj Tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom;
- vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré Kupujúci výslovne požiadal Predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy Predávajúceho u Kupujúceho a Kupujúci si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal.
- Pri porušení podmienok pre odstúpenie od Kúpnej zmluvy alebo riadneho vrátenia Tovaru po odstúpení od Kúpnej zmluvy Kupujúcim, je Predávajúci oprávnený uplatniť si u Kupujúceho náhradu škody, ktorá mu tým vznikla, a to podľa príslušných právnych predpisov.
4. Zodpovednosť za chyby, záruka, reklamácia
- Predávajúci je povinný dodať tovar kupujúcemu v množstve, v kvalite, vyhotovení a za podmienok podľa potvrdenej Objednávky.
- Všetky množstevné vady alebo viditeľné mechanické poškodenie tovaru je kupujúci povinný oznámiť predávajúcemu najneskôr pri dodaní tovaru a zároveň ich vyznačiť v doklade preukazujúcom dodanie tovaru, inak jeho nároky z vád tovaru zanikajú.
- Prípadné omeškanie dodania tovaru je kupujúci povinný taktiež vyznačiť na doklade preukazujúcom dodanie tovaru, inak nie je oprávnený sa domáhať akýchkoľvek práv vyplývajúcich z oneskoreného dodania tovaru, ani vád tovaru uvedených v bode 2 a platí, že tovar bol dodaný riadne a včas.
- Predávajúci zodpovedá za vady tovaru vrátane skrytých vád pri splnení nasledovných podmienok zo strany kupujúceho. Vady zistiteľné pri rozbalení tovaru alebo vady nezistiteľné inak ako používaním tovaru (skryté vady) je kupujúci povinný oznámiť predávajúcemu najneskôr do 7 kalendárnych dní od zistenia vád a nesmie s tovarom ďalej nakladať, najmä ho použiť, inak jeho nároky z vád tovaru zanikajú.
- Predávajúci neposkytuje kupujúcemu záruku za akosť. V prípade, ak predávajúci poskytne kupujúcemu na niektorý druh tovaru záruku za akosť, urobí tak formou osobitného záručného listu pre konkrétny tovar, ktorý odovzdá kupujúcemu spolu s tovarom. Záruka, ak bude poskytnutá, sa nevzťahuje na nároky z vád tovaru, ktoré kupujúci neuplatní u predávajúceho riadne a včas. Ak predávajúci neodovzdá spolu s tovarom kupujúcemu záručný list, platí, že predávajúci neposkytol kupujúcemu na dodaný tovar záruku za akosť.
- Nároky kupujúceho z vád tovaru sú nasledovné:
a) odstránenie vád tovaru, (oprava tovaru, dodanie náhradného tovaru, dodanie chýbajúceho tovaru, odstránenie právnych vád)
b) výmena tovaru
c) primeraná zľava z kúpnej ceny
d) odstúpenie od Kúpnej zmluvy
- Voľba medzi nárokmi uvedenými v predchádzajúcom bode VOP patrí predávajúcemu. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť, a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať, predávajúci je oprávnený vymeniť tovar za nový tovar. V prípade, ak nedôjde k výmene tovaru za nový tovar v primeranej lehote po doručení písomnej výzvy kupujúceho, je kupujúci oprávnený od Kúpnej zmluvy odstúpiť. Zmluvné strany zároveň týmto vylučujú aplikáciu § 425 ods. 2 a § 436 až 440 Obchodného zákonníka.
- Skutočnosťami, na ktoré sa zodpovednosť predávajúceho za vady tovaru, vrátane záruky ak bola poskytnutá, nevzťahuje sú najmä: (i) vady a poškodenia tovaru spôsobené prirodzeným alebo mechanickým poškodením tovaru a jeho komponentov, vrátane náhodného poškodenia; (ii) vady a poškodenia tovaru spôsobené znečistením tovaru alebo jeho častí v dôsledku zanedbania údržby; (iii) vady a poškodenia tovaru spôsobené používaním tovaru v podmienkach, ktoré svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia nezodpovedajú podmienkam, v ktorých sa tovar bežne používa; (iv) vady a poškodenia tovaru spôsobené násilným poškodením tovaru; (v) vady a poškodenia tovaru spôsobené nedodržaním zásad používania tovaru; (vi) vady a poškodenia tovaru spôsobené použitím iných komponentov, než odporúčaných výrobcom alebo dodávateľom, rovnako ako aj opravou či modifikáciou osobami inými, než osobami autorizovanými výrobcom alebo dodávateľom; (vii) vady a poškodenia tovaru, o ktorých kupujúci pred prevzatím tovaru vedel; (viii) vady a poškodenia tovaru, ktoré si kupujúci spôsobil sám alebo ktoré boli spôsobené neodbornou montážou tovaru; (ix) vady a poškodenia tovaru spôsobené použitím iných postupov ako udáva výrobca vozidla, na ktoré je diel montovaný a pre ktorý je určený, (x) vady a poškodenia spôsobené montážou dielu na vozidlo, na ktoré nie je určený; (xi) vady a poškodenia spôsobené nesprávnymi prevádzkovými podmienkami, napr. ak je batéria neustále vybíjaná a málo nabíjaná (hlavne u automobilov, ktoré málo jazdia); (xii) vady tovaru spôsobené jeho prirodzenými opotrebením a životnosťou tovaru (napr. akumulátory majú výrobcom uvádzanú životnosť 6 mesiacov) (xiii) iné skutočnosti spojené s reklamáciou kupujúceho, na ktoré nemá predávajúci žiaden vplyv (napr. krádež tovaru, vyššia moc a pod.); (xiv) ako aj skutočnosť, ak si kupujúci pred montážou tovaru a teda jeho použitím neskontroloval správnosť resp. vhodnosť a spôsobilosť tovaru na jeho použitie a to najmä vizuálnou kontrolou optickej zhody, kontrolou zhody s OE číslom ak takéto číslo je uvedené v e-shope, kontrolou všetkých dostupných technických parametrov tovaru, ako aj (xv) iné dôvody, bližšie uvedené v záručnom liste alebo v návode k tovaru alebo uvedené na obale tovaru alebo bližšie uvedené na internetovej stránke.
- Bez ohľadu na iné ustanovenia VOP, iné dohody medzi zmluvnými stranami a/alebo ustanoveniami záručného listu, za vadu sa nikdy nepovažuje zhoršenie vlastností tovaru, ktoré vzniklo neodborným skladovaním, montážou a použitím tovaru, ani opotrebenie tovaru a v dôsledku vyššej moci. Zákonná zodpovednosť za vady ani prípadná záruka, ak bude poskytnutá, sa rovnako nevzťahuje na vady spôsobené nevhodnou manipuláciou, nesprávnym použitím alebo neodborným skladovaním tovaru kupujúcim alebo treťou osobou.
- V prípade neoprávnenej reklamácie si predávajúci vyhradzuje právo požadovať od kupujúceho úhradu účelne vynaložených nákladov spojených s riešením takejto reklamácie (napr. posúdenie špecializovaného ústavu, expertíza znalca, viacnásobné prepravné náklady spojené s riešením reklamácie a pod.).
- Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu písomne s uvedením dôvodu reklamácie, množstva, druhu tovaru, čísla dodacieho listu a faktúry. Reklamovaný tovar je kupujúci povinný uskladniť oddelene od ostatného tovaru a nepoužívať ho k ďalšiemu spracovaniu, zabudovaniu, resp. k predaju, a to až do vyriešenia reklamácie. Kupujúci je povinný sa o reklamovaný tovar starať s odbornou starostlivosťou tak, aby na ňom nevznikla žiadna škoda.
- Kupujúci je povinný poskytnúť predávajúcemu všetku súčinnosť potrebnú pre odstránenie vád tovaru. Kupujúci je najmä povinný prepraviť tovar do miesta určeného predávajúcim, odovzdať predávajúcemu tovar na obhliadku a pokiaľ sa tovar opravuje u kupujúceho, umožniť predávajúcemu prístup k tovaru, zabezpečiť požadovaný priestor pre zabezpečenie odstránenia vád tovaru, ďalej elektrický prúd, vodu, priestory na nevyhnutný čas opravy a pod.
- Ak tovar prepravuje prepravca, pokiaľ je to osoba odlišná od kupujúceho i predávajúceho, zodpovedá za škody spôsobené pri preprave prepravca. Vo všetkých ostatných prípadoch zodpovedá za zničenie alebo poškodenie tovaru pri preprave kupujúci.
- Zmluvné strany sa výslovne dohodli, že všetky nároky kupujúceho voči predávajúcemu na náhradu škody, za ktorú predávajúci zodpovedá v dôsledku porušenia alebo nesplnenia si svojich povinností zo Zmluvy a/alebo z jednotlivej objednávky a ktoré vznikli pri realizácii jednotlivej objednávky, sú limitované do výšky 100 % z ceny tovaru bez DPH definovanej v takejto jednotlivej objednávke v príčinnej súvislosti s ktorým škoda vznikla. Zmluvné strany sa zároveň dohodli, že zodpovednosť predávajúceho je vylúčená za všetky nepriame a následné škody a ušlý zisk.
5. CENA A PLATOBNÉ PODMIENKY
- Cena produktu je stanovená cenníkom predávajúceho. Ceny uvedené v cenníku môžu podliehať zmenám i bez predchádzajúceho upozornenia. Prevádzkovateľ stránky si vyhradzuje právo na zmenu cien v prípade neoprávneného zásahu do obsahu. Dodávateľ si rovnako vyhradzuje právo na opravu ceny tovaru pred jeho odoslaním, ak sa zistí, že cena ponúkaného tovaru nebola uvedená správne alebo v prípade zmeny cien výrobcov, dovozcov a pod. V tomto prípade musí zákazníka o správnej cene informovať a ten musí s úpravou ceny súhlasiť. V opačnom prípade nebude kúpna zmluva uzatvorená a objednávka bude dodávateľom stornovaná.
- Celková kúpna cena tovaru s DPH vrátane ostatných poplatkov, najmä prepravných nákladov sa zobrazí kupujúcemu v internetovom obchode e-shope pred odoslaním Objednávky predávajúcemu.
- Takto určená kúpna cena je konečná, pokiaľ sa strany nedohodnú inak (napr. v prípade zmeny Objednávky po jej potvrdení predávajúcim). Predávajúci si vyhradzuje právo na úhradu zálohy pri objednávkach tovaru s dodacou lehotou dlhšou ako 5 pracovných dní alebo s kúpnou cenou tovaru vyššou ako 500,- EUR a to vo výške 30% ceny objednaného tovaru.
- Kupujúci je povinný za každý objednaný a prevzatý tovar zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu najneskôr v deň prevzatia tovaru osobe, od ktorej tovar kupujúci prevzal, pokiaľ sa strany písomne alebo emailom nedohodli inak.
- Kupujúci môže uhradiť kúpnu cenu jedným zo zvolených spôsobov ponúkaných predávajúcim: kartou, bankovým prevodom, hotovostnou platbou na prevádzke predávajúceho alebo na tzv. dobierku.
- Predávajúci môže poskytnúť kupujúcemu zľavu v prípadoch a za podmienok, o ktorých kupujúceho riadne informuje, a to spravidla na svojom webe, e-shope, v reklamných materiáloch alebo e-mailom. Kupujúcemu môže byť zľava poskytnutá aj dodatočne za splnenia určitej podmienky a táto môže byť predávajúcim vyplatená kupujúcemu v hotovosti alebo bezhotovostným prevodom alebo započítaná s kúpnou cenou tovaru.
6. PODMIENKY DODANIA TOVARU
- Tovar sa považuje za dodaný v momente, keď Tovar:
a) Kupujúci preberie na predajnom mieste Predávajúceho
b) Predávajúci odovzdá prvému dopravcovi na jeho odovzdanie Kupujúcemu
- Kupujúci si v Objednávke môže zvoliť dodanie Tovaru prostredníctvom jeho prevzatia Kupujúcim na predajnom mieste Predávajúceho, t.j. osobného odberu. Predávajúci si za dodanie objednaného Tovaru na predajné miesto Predávajúceho a osobný odber neúčtuje žiaden poplatok. Predávajúci po spracovaní Objednávky a pripravení Tovaru na odber vyzve Kupujúceho na prevzatie objednaného Tovaru telefonicky alebo prostredníctvom e-mailovej správy zaslanej na e-mailovú adresu Kupujúceho uvedenú v Objednávke. Výzva obsahuje tiež informáciu o tom, kedy a kde je možné si objednaný Tovar prevziať. Prevzatie Tovaru na predajnom mieste Predávajúceho je v zásade možné počas otváracích hodín predajného miesta Predávajúceho ihneď po tom, ako bude Kupujúci vyzvaný na prevzatie Tovaru. Kupujúci je povinný prevziať si objednaný Tovar najneskôr do 10 dní od doručenia výzvy Predávajúceho k prevzatiu Tovaru.
- Pokiaľ nie je dohodnuté inak, dodanie Tovaru sa uskutočňuje dopravou len na území Slovenskej republiky prostredníctvom prepravnej spoločnosti, s ktorou má Predávajúci uzatvorenú zmluvu o spolupráci alebo iného poskytovateľa kuriérskych alebo prepravných služieb (ďalej len "Dopravca"). Aktuálny cenník predávajúceho sa nachádza na stránke Doprava tovaru. Konečný poplatok za dopravu bude vyčíslený v potvrdenej Objednávke. Predávajúci si vyhradzuje právo, že niektorý tovar môže byť doručený a prevzatý len na prevádzke Predávajúceho.
- Ak si Kupujúci zvolil možnosť dodania Tovaru dopravou Dopravcom na zvolenú adresu, Kupujúci je povinný poskytnúť Predávajúcemu presnú adresu, kam má byť objednaný Tovar doručený, a zabezpečiť prevzatie zásielky s objednaným Tovarom prostredníctvom zodpovednej alebo kontaktnej osoby, ktorá musí byť totožná s osobou, ktorú Kupujúci označil v Objednávke ako kontakt. Ak sa Dopravcovi objednaného Tovaru nepodarilo Tovar doručiť Kupujúcemu, uskutoční náhradné doručenie. Faktúra slúžiaca zároveň ako dodací list je vždy priložená v zásielke s prepravovaným Tovarom. Predávajúci si vyhradzuje právo nahradiť podpisy na faktúre mechanickými prostriedkami (napr. skenom podpisu alebo podpisom prostredníctvom podpisovej podložky alebo mobilného dátového zariadenia).
- Pri osobnom odbere Tovaru je Kupujúci povinný Tovar skontrolovať a pri zistení akýchkoľvek zjavných vád je povinný tieto vady ihneď na mieste oznámiť Predávajúcemu. Kupujúci je pri dodaní objednaného Tovaru Dopravcom povinný objednaný Tovar riadne prevziať, skontrolovať neporušenosť obalu, počet balíkov a v prípade akýchkoľvek zjavných vád tieto na mieste oznámiť Dopravcovi (s ktorým spíše protokol o vadách alebo iný písomný dokument, ktorý následne podpíše), alebo ich najneskôr do 24 hodín od prevzatia Tovaru oznámiť Predávajúcemu. Reklamácie mechanického poškodenia Tovaru, ktoré neboli zjavné pri prevzatí je Kupujúci povinný uplatniť u Predávajúceho najneskôr do 24 hodín od jeho prevzatia. Neskoršie reklamácie (ktoré neboli uplatnené podľa podmienok uvedených v tomto článku 6.5) nebude možné uznať. Kupujúci je povinný potvrdiť prevzatie Tovaru na preberacom protokole alebo predajnom doklade (dodací list, faktúra, objednávka prepravy), a to buď vlastnoručným podpisom alebo podpisom nahradeným mechanickými prostriedkami prostredníctvom skenu podpisu, podpisovej podložky alebo mobilného dátového zariadenia.
- Pri akomkoľvek spôsobe dodania Tovaru uvedeného vyššie je Predávajúci alebo Dopravca oprávnený overiť totožnosť osoby, ktorá objednaný Tovar preberá, a porovnať s osobou uvedenou v Objednávke na prevzatie objednaného Tovaru (kontakt) alebo osobou uvedenou v plnomocenstve a poverení, ktoré bolo Kupujúcim doručené Predávajúcemu, a za týmto účelom skontrolovať najmä jej meno a priezvisko nahliadnutím do občianskeho preukazu alebo iného dokladu totožnosti, či zodpovedá údajom uvedeným v Objednávke. Ak objednaný Tovar nepreberá osoba uvedená v Objednávke alebo splnomocnená a poverená osoba, na dodací list sa uvedie vzťah Kupujúceho a osoby, ktorá preberá objednaný Tovar. Takáto osoba sa preukáže občianskym preukazom alebo iným dokladom totožnosti.
- Ak si Kupujúci objednaný Tovar riadne neprevezme v zmysle bodov 2. až 6. tohto článku, Predávajúci má právo objednaný Tovar predať tretej osobe bez ďalšej výzvy. V prípade predaja Tovaru dodávaného podľa bodu 2. tohto článku, za ktorý ešte Kupujúci nezaplatil Kúpnu cenu, je Kupujúci povinný zaplatiť Predávajúcemu zmluvnú pokutu vo výške zodpovedajúcej hodnote neprebratého ale objednaného Tovaru. Predávajúci je oprávnený požadovať od Kupujúceho náhradu primeraných nákladov spojeným s neprevzatím a predajom objednaného Tovaru tretej osobe. V prípade predaja Tovaru dodávaného podľa bodu 4 tohto článku za ktorý už Kupujúci zaplatil Kúpnu cenu, je Predávajúci oprávnený si ponechať z výťažku predaja sumu zodpovedajúcu primeraným nákladom spojeným s neprevzatím a predajom objednaného Tovaru tretej osobe a zvyšok získaného výťažku je Predávajúci povinný vrátiť Kupujúcemu bez zbytočného odkladu prevodom na bankový účet Kupujúceho, z ktorého bola zaplatená Kúpna cena.
7. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV PLATNÉ PRE SPOTREBITEĽOV
- Kupujúci má právo podať predávajúcemu žiadosť o nápravu, ak medzi kupujúcim a predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa kupujúci domnieva, že predávajúci porušil iné práva kupujúceho.
- Predávajúci informuje kupujúceho na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci odpovedal zamietavo na žiadosť podľa predchádzajúceho bodu týchto VOP.
- Ak predávajúci na žiadosť kupujúceho neodpovie ani do 30 dní od jej odoslania alebo odpovie zamietavo, kupujúci má v súlade so zákonom číslo 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v znení neskorších predpisov právo podať subjektu alternatívneho riešenia sporov návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu. Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov sprístupňuje na svojom webovom sídle Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky. Na webovom sídle Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznamsubjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1 ) sú uvedené bližšie informácie o príslušnom subjekte alternatívneho riešenia sporov a o podmienkach, na základe ktorých sa na tento subjekt môže kupujúci obrátiť.
8. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
- Predávajúci spracúva osobné údaje kupujúceho v súlade s Kúpnou zmluvou a zákonom číslo 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „ZoOÚ“). Predávajúci sa na účely ZoOÚ považuje za prevádzkovateľa a dotknutou osobou sa rozumie kupujúci, resp. osoba konajúca za kupujúceho.
- Právnym základom spracúvania osobných údajov je zabezpečenie plnenia z Kúpnej zmluvy podľa § 13 ods. 1. písm. b) ZoOÚ. Účelom spracúvania osobných údajov je plnenie práv a povinností zo Kúpnej zmluvy. Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje dotknutej osoby po dobu existencie Kúpnej zmluvy a v prípade ukončenia Kúpnej zmluvy po dobu určenú osobitnými predpismi (napr. prepisy o archivácií, účtovné predpisy).
- Kupujúci berie na vedomie, že zásady spracúvania osobných údajov Predávajúceho sú obsiahnuté v osobitnom dokumente umiestnenom na webovej stránke Predávajúceho: Ochrana osobných údajov.
- Poskytnutie osobných údajov podľa tejto Kúpnej zmluvy je zmluvnou požiadavkou. Bez ich poskytnutia prevádzkovateľ nezodpovedá za riadne a včasné plnenie povinností podľa Kúpnej zmluvy, nakoľko môže dôjsť k nesprávnej identifikácii kupujúceho.
9. Záverečné ustanovenia
- Tieto VOP sú platné, účinné a záväzné od 1.7.2024. Platné a účinné znenie VOP je Kupujúcemu k dispozícii na internetovej stránke Predávajúceho (https://motorrshop.sk/) a tiež na každom predajnom mieste Predávajúceho. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP. Pokiaľ je Kupujúci podnikateľom, na ich vzájomné vzťahy sa budú aplikovať popri týchto VOP aj ustanovenia všeobecných obchodných uverejnených na webovej stránke Predávajúceho https://motorrshop.sk vrátane ustanovení o voľbe práva a súdu.
- Ak je kupujúci podnikateľom, zmluvné strany sa dohodli, že na ich zmluvný vzťah sa nebudú aplikovať ustanovenia § 5 ods. 3 až 6 Zákona o elektronickom obchode.
- Predávajúci týmto v zmysle § 5 ods. 1 písm. i) Zákona o ochrane spotrebiteľa informuje Kupujúceho, že dĺžka trvania kúpnej zmluvy je daná z podstaty samotnej kúpy tovaru, a teda splnením si povinností zmluvných strán t. j. predávajúci dodá tovar riadne a včas kupujúcemu a kupujúci riadne a včas zaplatí predávajúcemu za tovar kúpnu cenu vrátane DPH a tovar prevezme. Práva kupujúceho vyplývajúce zo záruky za tovar nie sú týmto ustanovením dotknuté. Predávajúci týmto ďalej v zmysle § 5 ods. 1 písm. j) a písm. k) Zákona o ochrane spotrebiteľa informuje Kupujúceho, že všetky údaje o funkčnosti veci s digitálnymi prvkami, digitálneho obsahu a digitálnej služby a údaje o kompatibilite a interoperabilite sú Kupujúcemu poskytnuté v návode na použitie k vybranému tovaru. Prípadné chýbajúce informácie poskytne Predávajúci Kupujúcemu na vyžiadanie, a to aj v prípadnej súčinnosti s dodávateľom alebo výrobcom tovaru.
- Kupujúci pred uskutočnením, resp. odoslaním Objednávky na Zákazníckom portáli je povinný sa oboznámiť a vyjadriť súhlas so znením týchto VOP. Svoj súhlas vyjadrí zaškrtnutím políčka "súhlasím so všeobecnými obchodnými podmienkami Predávajúceho". Odoslaním resp. uskutočnením Objednávky Kupujúci vyhlasuje, že sa oboznámil s Kúpnou cenou Tovaru vrátane prípadných Nákladov za dodanie, dodacími podmienkami, ďalej že mal možnosť sa oboznámiť s VOP platnými a účinnými v čase uskutočnenia Objednávky, ako aj ďalšími informáciami poskytnutými Predávajúcim Kupujúcemu pred uskutočnením Objednávky. Kupujúci sa zaväzuje, že sa riadne oboznámi s informáciami, ktoré mu budú zaslané Predávajúcim po uskutočnení, resp. odoslaní Objednávky, ak mu ich Predávajúci zašle.
- Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj, Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1, tel. č. 041/763 21 30, 041/724 58 68, e-mail: za@soi.sk.
- Objednávka kupujúceho je po svojom potvrdení ako uzatvorená zmluva medzi kupujúcim a predávajúcim archivovaná za účelom jej splnenia a ďalšej evidencie. Jednotlivé technické kroky smerujúce k uzatvoreniu zmluvy sú spotrebiteľovi známe z vlastného procesu uskutočnenia objednávky. Zmluva sa uzatvára v slovenskom jazyku, poprípade je možné ju uzatvoriť aj v iných jazykoch, pokiaľ to nebude dôvodom nemožnosti jej uzatvorenia. Kupujúci má možnosť opravovať chyby, ktoré vznikli pri zadávaní údajov pred podaním objednávky.
- Tieto nákupné podmienky sú platné od 01.07.2024 a plne nahradzujú predchádzajúce nákupné podmienky zo dňa 10.05.2024
Formulár pre odstúpenie spotrebiteľa od zmluvy (PDF - 663kB)